Naruto recenze

Autor: Kuromaru (zkušený Anime fanoušek, který už má více než pár desítek anime za sebou .)

ÚVOD: Jedno z nejlepších anime vůbec a rozhodně nejlepší nekonečný šónen, který znám. Ano, příběh o ninjovy, který má v sobě od narození zapečetěného liščího démona zní sice z počátku jako pohádka pro malé děti, ale opak je pravdou. Rozhodnul jsem se tedy napsat malou recenzi, kde se pokusím některé, kteří ještě Naruta neznají, trochu informovat a ty kteří Naruta znají zase trochu seznámit s mým názorem. Pokud máte jiný názor tak pište komenty a vyjádřete se jaký je váš názor na toto anime.

PŘÍBĚH: Nebudu tu psát, o čem příběh pojednává, jako spíše o tom, jaký na mě dělá celkový dojem. O čem je děj Naruta většina z vás ví a kdybych tu napsal moc informací tak to bude zbytečnej spoiler. Takže k ději. Jako klasický šónen je hlavní postava Naruto, který je centrem celého děje. To samozřejmě patří k žánru, i když to můžu docela štvát, obzvláště pro to, že ne každému padne Naruto do oka. Děj je perfektně propracovaný, ze začátku se pomalu rozjíždí a jedná se v něm spíše o jednotlivé na sebe příliš nenavazující části, které seznamují s postavami a světem Naruta. Konec konců bylo by těžké najít nekonečný šónen, kde tomu je jinak. Děj se ale postupně rozjíždí, až se promění v úžasnou propracovanou dlouhou dějovou linii, která zaujme snad každého fandu akce, bojů a příběhů založených na přátelství a dobrodružství. Děj je tedy první Narutovo plus. Chytne a nepustí, a i když některé díly jsou zdlouhavé tak vás to stále nutí dívat se dál a dál v očekávání co se stane. Jediným mínusem děje je snad jen občasné protahování, které děj zpomaluje a především fillery.

Jelikož tu nehodnotím mangu, ale anime, tak musím fillery zmínit. Fillery asi nejvíce kazí děj. Čím více děje je ve fillerech, tím je to horší. Fillery, které jsou téměř bez děje a mají spíše pobavit, jsou koukatelné a vlastně se u nich pobavíte možná i více než u dílů podle mangy. Fillery z dějem jsou oproti tomu strašné. Děj je o ničem, táhne se ještě víc než normálně a jen občas se objeví nějaká akce, na kterou by se dalo dívat. Jediné plus je snad to, že postupně začnou v Narutovi ustpovat některé postavy do pozadí (příkladem jsou Narutovi spolužáci z akademie – Kiba, Ino, Shikamaru, Tenten, atd). Ve fillerech se s těmito postavami alespoň na chvíli zase setkáte, i když ve fillerovém příběhu. Některé fillery jsou přímo zaměřené na jednu vedlejší postavu a dají jí tak prostor, mnohdy i větší než má v manze.

PROSTŘEDÍ: Tady budu hodně chválit. Prostředí je skvěle vymyšlené a je vidět, že Kishimoto-sama (autor) se opravdu vyřádil. Jaká si směsice historického japonska (ninjové, zbraně, psaní na svitky) a současnosti (elektřina, obelčení) je opravdu povedený kousek. Hlavní věc, která Evropana upoutá, je originalita. Přiznám se, že nic podobné Narutovi jsem nikdy neviděl, co se prostředí týče. Japonci a někteří nejaponci znalí japonské mytologie a pověstí (jako třeba já :D) ale brzy zjistí, že Kishimoto není tak úplně originální, a že ve směs kopíruje z japonské mytologie (názvy technik Uchiha klanu, Sanninové, …). To ale nepočítám jako mínus protože zkuste jmenovat fantasy, které nevykrádá mytologii :D Naruto je zkrátka jen plný mytologie, která nám není tak blízká.

POSTAVY: Postavy jsou v Narutovi další skvělá věc. Každá má jiný charakter a určitě najdete svého oblíbence. Na výběr máte přece jen neuvěřitelné množství různých postav, s různými povahami, minulostí, schopnostmi atd. Každá je prostě originál a žádná vám nebude lhostejná a nepřijde vám nedůležitá. Některé minulosti postav jsou opravdu zajímavé a nutno říct, že smutné. Slabším povahám určitě ukápne ne jedna slza.

SOUBOJE: A teď asi to hlavní, na co ve fantasy šónenech každý čeká a to jsou souboje. Souboje jsou velmi důležitá část Naruta a jsou opravdu povedené. Díky různosti a originalitě schopností postav si budete souboje určitě užívat a u většiny budete i napnutí jak to dopadne. Souboje totiž ne vždy končí zázračnou výhrou klaďase, při čemž dostává před tím řádně po držce a pak se zvedne a za obrovského záblesku a s nějakou cool hláškou sejme nepřítele na jednu ránu. Ano jsou i výjimky, ale ty jak známo potvrzují pravidlo :P. Určitá nelogičnost tu ale přece jen je (např souboj Naruto vs. Neji tam to bylo vážně přehnaný), ale celkově jsou souboje napínavé a plné akce. Na rozdíl od takového Bleache nekončí každý souboj ohromným zábleskem a vlastně ani během něj po sobě soupeři nestříl žádné vlny, blesky a světla. Postupně se to ale mění a to považuji za velké plus. Naruto totiž postupně zesiluje a tak se souboje dál v shippuudenu už nedají s těmi ze začátku Naruta srovnávat. Postupně přibývá v soubojích zničeného okolí a ohromnosti technik. A to já osobně považuju za geniální.

HUDBA: Hudba je dobrá, i když už jsem slyšel i lepší soundtracky. Krásně podtrhuje atmosféru. Velmi dobré jsou openingy a ne už tolik endingy. Některé z nich se dají poslouchat stále dokola a neomrzí.

VTIP: Vtip je také nedílnou součástí Naruta. V některých pasážích se budete opravdu válet smíchy. Vtípky sice nejsou nic složitého, většinou se

jedná o stupidní grimasy a držkopády, ale to bohatě postačí.

CHYBY: Abych pořád jenom nechválil tak i trochu toho hnidopišství. Už jsem se zmínil o zdržování a nelogičnosti. Vlastně to nejde ani nijak dál rozvést. K té nelogičnosti snad jen to, že některé věci v příběhu a schopnosti postav jsou občas trochu nedomyšlené, ale jedná se jen o maličkosti. Protahování bude občas lézt na nervy a to především v soubojích v podobě flashbacků. Těch je v Narutovi plno a když už vidíte jednu scénu po stý tak škoda mluvit. Nejhorší případ je snad v shippuuden filleru s Guren (stříkání krve na kytku jste tam mohli vidět snad tisíckrát).

ZÁVĚR: Naruto je anime, které se bude líbit každému, kdo má rád souboje, jednoduchý vtip, propracované postavy a tomu kdo má čas zkouknout několik set dílů :D. Vážně neznám moc lidí, kterým by toto anime nepřirostlo k srdci, a na tom už něco bude. :)